Sunday, July 10, 2011

အာနာပါနသတိပ႒ာန္တရား ( Arr Nar Par Na Thadi Patan )


အာနာပါနက်င့္စဥ္မူရင္းေဟာၾကားခ်က္ႏွင့္ ထားရွိရမည့္သေဘာထားကို သိသာေစရန္ ေဖာ္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
“အို..ေယာဂီအေပါင္းတုိ႔ ငါဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္အတြင္း၌ ရွိၾကကုန္ေသာ အသင္ေယာဂီအေပါင္းတို႔သည္ ေတာအရပ္သို႔ကပ္၍လည္းေကာင္း၊ သစ္တစ္ပင္ရင္း ၀ါးတစ္ရံုေအာက္ကပ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဆိတ္ၿငိမ္ရာအရပ္တစ္ခုခုသို႔ကပ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း ထက္၀ယ္ဖဲြ႕ေခြ၍ ကိုယ္ကိုေျဖာင့္မတ္စြာထား၍ (အလိုက္သင့္ေအာင္ထား၍) ကမၼ႒ာန္းသို႔ေရွးရႈ သတိကိုျဖစ္ေစ၍ ထိုင္ေနရမည္” (ဤကား ကမၼ႒ာန္းထိုင္ပံု အစီအစဥ္ျဖစ္ပါသည္)
“အာနာပါနကမၼ႒ာန္းကို အားထုတ္ေသာ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ သတိကပ္၍သာလွ်င္ ထြက္သက္ကို ျဖစ္ေစ၏။ ထြက္သက္ကို ထုတ္၏။ သတိကပ္၍သာလွ်င္ ၀င္သက္ကို ျဖစ္ေစ၏။ ၀င္သက္ကို ႐ႈိက္႐ွဴ၏” (ဤကား သတိၿမဲရာ ပထမာ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါသည္)
“ထြက္သက္ေလကို ရွည္ရွည္ထုတ္ေသာေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ ရွည္ရွည္ထုတ္သည္ဟု ေကာင္းစြာ သိ၏။ ၀င္သက္ေလကို ရွည္ရွည္႐ူေသာေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ ရွည္ရွည္႐ႈ႐ႈိက္သည္ဟု ေကာင္းစြာ သိ၏”
“ထြက္သက္ေလကို တိုတိုထုတ္ေသာေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ တိုတိုထုတ္သည္ဟု ေကာင္းစြာ သိ၏။ ၀င္သက္ေလကို တိုတို႐ႈ႐ႈိက္ေသာေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ တိုတို႐ႈ႐ႈိက္သည္ဟု ေကာင္းစြာ သိ၏” (ဤကား ဒုမွာ တုိ ႐ွည္သိ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါသည္)
“အလံုးစံုေသာ ထြက္သက္၀င္သက္တုိ႔၏ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး သံုးပါးလံုးကို ထင္ရွားေစလွ်က္ (ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးကို ထိန္လင္းေစလွ်က္) ထြက္သက္ေလကို ထုတ္၏။ ၀င္သက္ေလကို ႐ႈိက္႐ႈ၏” (ဤကား သံုးခ်က္သိမွာ တတိယာ သို႔မဟုတ္ လံုးစံုလင္းရာ တ-၌သာ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါသည္)
“အ႐ႈိက္အ႐ႈျပင္းေသာေၾကာင့္ ႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာ ထြက္သက္၊ ၀င္သက္ေလတို႔ကို ၿငိမ္းေအးေစလွ်က္၊ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေစလွ်က္ ထြက္ေလကို ထုတ္မည္၊ ၀င္ေလကို ႐ႈ႐ႈိက္မည္ဟု က်င့္၏” (ဤကား စ-မွာ ၿငိမ္းေစဘိ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါသည္)
“ရံခါအတြင္း၌ ထြက္ေလ၀င္ေလဟူေသာ ကာယ သို႔မဟုတ္ ပဋိဘာဂျဖစ္ေသာ အႆာသပႆာသကာယကို အဖန္တလဲလဲ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားအားထုတ္ရမည္။ ရံခါအျပင္၌ (အျပင္ကို ထုတ္၍) ထြက္ေလ၀င္ေလဟူေသာ ကာယ သို႔မဟုတ္ ပဋိဘာဂျဖစ္ေသာ အႆာသပႆာသကာယကို အဖန္တလဲလဲ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားအားထုတ္ရမည္။ ရံခါအတြင္းအျပင္ ႏွစ္ဌာနလံုး၌ ထြက္ေလ၀င္ေလဟူေသာ ကာယ သို႔မဟုတ္ ပဋိဘာဂျဖစ္ေသာ အႆာသပႆာသကာယကို အဖန္တလဲလဲ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားအားထုတ္ရမည္။” (ဤသည္မွာ အာနာပါနသမထေလးဆင့္လံုးကို ေပါင္း၍ေဟာထားျခင္းျဖစ္ပါသည္)
“ထြက္သက္ေလ၊ ၀င္သက္ေလဟူေသာ ကာယ၌ ျဖစ္ျခင္းသေဘာကို အဖန္တလဲလဲ ရႈမွတ္၍ ေနရာ၏။ ထြက္သက္ေလ၊ ၀င္သက္ေလဟူေသာ ကာယ၌ ပ်က္ျခင္းသေဘာကို အဖန္တလဲလဲ ရႈမွတ္၍လည္း ေနရာ၏။ ထြက္သက္ေလ၊ ၀င္သက္ေလဟူေသာ ကာယ၌ ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္းသေဘာကို အဖန္တလဲလဲ ရႈမွတ္၍လည္း ေနရာ၏။” (ဤကား အာနာပါနသမထကို အဦးမူ၍ ၀ိပႆနာရႈမွတ္ပြားမ်ားရပံု ျဖစ္ပါသည္)
“ထိုကဲ့သို႔ အားထုတ္ေနေသာ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္အား သတိတရား ထင္ၿမဲလာေတာ့သည္။ ထိုသတိ၏ ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္ကို ရျခင္းငွါ၊ အဆင့္ဆင့္ ရင့္က်က္ျခင္းငွါ ျဖစ္လာလွ်င္ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ တဏွာ၊ ဒိ႒ိႏွစ္ပါးကို အမွီသဟဲျပဳစရာမလိုဘဲ ေနႏိုင္စြမ္းရွိလာေတာ့သည္။ ထိုအခါ တစ္ေလာကလံုးတြင္ သို႔မဟုတ္ ခႏၶာငါးပါးဟူေသာ ေလာကတြင္ `ငါ့ကိုယ္´ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ `ငါ၏ဥစၥာ´ဟူ၍လည္းေကာင္း တစ္စံုတစ္ခုကိုမွ် စဲြလမ္းျခင္းမရွိ အတၱဒိ႒ိျပဳတ္ေလေတာ့သည္” (ဤကား အာနာပါနသမထကို အဦးမူ၍ ၀ိပႆနာရႈမွတ္ပြားမ်ား အားထုတ္ေသာ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္အား မဂ္ဖိုလ္ရ၍ အရိယာျဖစ္ပံုကို ျပပါသည္။)

အထက္ပါ ေဖာ္ျပခ်က္မွာ သတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ အာနာပါနက်င့္စဥ္ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ကမၼာသဓမၼနိဂုမ္းတြင္ အထက္ပါ သတိပ႒ာန္တရားေလးပါးကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ သတိပ႒ာနသုတ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သတိပ႒ာန္တရားေလးပါးတို႔တြင္ တစ္ပါးပါးကို ခုႏွစ္ရက္အားထုတ္ရံုမွ်ျဖင့္ အရိယာျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူထားသည္။ ထိုစကားေတာ္ကို ယံုၾကည္ပါသေလာ။ ယံုၾကည္လွ်င္ “အာနာပါနဟာ သမထျဖစ္တယ္၊ သတိပ႒ာန္မဟုတ္ဘူး၊ မဂ္ဖိုလ္ရေၾကာင္း မဟုတ္ဘူး၊ အာနာပါနႏွင့္ နိဗၺာန္ရတယ္ဆုိတာ မဟုတ္ပါဘူး”ဟု ပညာရွင္အေခၚခံသူမ်ားကိုယ္တုိင္ ေျပာၾကားသံကို ၾကားရပါသည္။ တခ်ိဳ႕လူမ်ားက “အာနာပါနက သာသနာပမွာ လုပ္တာ၊ က်ဳပ္တို႔က သတိပ႒ာန္အလုပ္ကိုမွ ဘုရားအၾကိဳက္၊ မဂ္ဆုိက္၊ ဖိုလ္ဆိုက္ လုပ္ခ်င္တာ”ဟု ေျပာေနၾကသံမ်ားကိုလည္း ၾကားရသည္။
ထိုသူတုိ႔၏ အမွန္တကယ္ မသိမႈေတြေၾကာင့္ေလာ မေျပာတတ္။ “ပုဂၢိဳလ္ခင္မွ တရားမင္တယ္၊ ဆေတာ္ေဟာမွ တရားမွန္တယ္”ဟူေသာ စကားအတုိင္း “ေပၚဦးလည္း လူတိုင္းထဲကပါပဲဘုရား”ဆိုသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနသည္ ထင္ပါသည္။ အာနာပါနသည္ ကာယာႏုပႆနာ႐ႈနည္း (၁၄)မ်ိဳးအနက္ တစ္ပါးအပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ ပါသည္မွ နံပါတ္ (၁)အျဖစ္ ပါ၀င္သည္။ ျမတ္စြာဘုရွားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ အားထုတ္ခဲ့ေသာ တရားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေရွ႕ဆံုးကထား၍ ေဟာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ အာနာပါနက်င့္စဥ္ကို သတိပ႒ာန္မဟုတ္သေယာင္ ေျပာေနၾကျခင္းသည္ ဘုရားစကားေတာ္ကို ေတာ္လွန္ေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ အာနာပါနသတိပ႒ာန္ကို ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ အားထုတ္ၾကိဳးပမ္းျခင္းအားျဖင့္ သတိပ႒ာန္ေလးပါးလံုးကို ျပည့္ေစႏိုင္ပါသည္။
၀ိသုဒၶိမဂ္တြင္လည္း “အာနာပါနကမၼ႒ာန္းကို ပြားမ်ား၍ အာနာပါနကမၼ႒ာန္းမွ ရအပ္ၿပီးေသာ စ်ာန္ေလးပါးလွ်င္ အရင္းခံရွိေသာ သမထယာနိက၀ိပႆနာျဖင့္ ပဋိသမၻိဒါႏွင့္တကြ ရဟႏၱာျဖစ္လိုေသာ အမ်ိဳးေကာင္းသားတုိ႔သည္ အာနာပါနကမၼ႒ာန္းကို ႏွလံုးသြင္းအပ္၏”ဟု မိန္႔ဆိုထားပါသည္။
အထက္ပါ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္အ႒ကထာဆရာၾကီးမ်ား ေဟာၾကားထားသည့္အတိုင္း အာနာပါနကမၼ႒ာန္း၏ အေရးၾကီးပံုကို သေဘာေပါက္ၿပီး ၾကိဳးစားအားထုတ္ဖို႔ တုိက္တြန္းလိုက္ရပါသည္။
ထြက္ေလ ၀င္ေလ အာနာပါနကမၼ႒ာန္း ႐ႈမွတ္တတ္ရင္စူဠေသာတာပန္ဆိုတာ ဟုတ္ပါသလား
ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးက ကိုယ္အၿမဲ အသက္႐ွဴေနတာပဲဟာ တျခား ဘာမွတ္စရာ လိုေသး သလဲ၊ အာနာပါန ကမၼ႒ာန္း မွတ္ၾက၊ အာနာပါန သတိမိရင္ စူဠေသာတာပန္ပဲ၊ အပါယ္မက်ေတာ့ဘူးဆိုတာ ဟုတ္မွန္ပါသလား ??????အင္း… ဒါက ႐ုပ္နာမ္တို႔ ျဖစ္ပ်က္မႈ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ သေဘာ၌ ႏွီးေႏွာဆက္စပ္ႏိုင္တဲ့ သစၥဉာဏ္ရွိၿပီးသားတို႔အတြက္ မခက္လွပါဘူး မွန္ပါတယ္၊ အာနာပါန ကမၼ႒ာန္းဟာ အလြန္ေကာင္းျမတ္ၿပီး လူတိုင္းနဲ႔ သင့္ေလ်ာ္ပါတယ္ေလ၊ ကိုယ္အၿမဲအသက္ရွဴေနတာပဲဟာ ႐ႈမွတ္ၾကေပါ့
အင္း… အက်ဥ္းကေလးနဲ႔ နားလည္႐ံု ေျပာျပမည္၊ ဉာဏ္နားနဲ႔ မွတ္သားပါ၊ ဒကာႀကီးတို႔ရဲ႕ ႏွာေခါင္းထဲ ေလ၀င္လာတဲ့အခါ တစ္ကိုယ္လံုးမွာ ႐ုပ္နာမ္ေတြ ျဖစ္လာတာကို ဉာဏ္နဲ႔ျမင္ေအာင္ ႐ႈၾကည့္ရတယ္၊ ၀င္ဆဲခဏမွာ ေဖာင္းပြ တိုးတက္တြန္းကန္သြားကာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ႐ုပ္တရားေတြနဲ႔ အဲဒါကို သိမွတ္ခံစား ေစ့ေဆာ့္ေနတဲ့ နာမ္တရားေတြဟာ ထြက္ေသာအခါသို႔ မေရာက္ခင္ ၀င္ဆဲခဏမွာပဲ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ကုန္ေသာ ေၾကာင့္ အနိစၥ အနိစၥလို႔ ဉာဏ္နဲ႔မွတ္ရတယ္၊ သူ႔ဉာဏ္ထဲမွာ ထင္ျမင္လာတယ္။
ဒီလို တစ္ကိုယ္လံုး တစ္ေကာင္လံုး ၀င္ဆဲခဏမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ႐ုပ္နာမ္ေတြဟာ ထြက္ဆဲခဏသို႔ မပါဘဲ ၀င္ဆဲခဏမွာပင္ ပ်က္စီးခ်ဳပ္ေပ်ာက္ကုန္ေသာေၾကာင့္ တာရွည္ခံေအာင္ သိမ္းထားလို႔မရ အႏွစ္မပါ လိုရာ မက် အစိုးမရေသာေၾကာင့္ အနတၱ အနတၱလို႔ ဉာဏ္နဲ႔ မွတ္ရတယ္၊ ထင္ျမင္လာတယ္။
အဲဒီလို အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ သေဘာကို ဉာဏ္နဲ႔ႏွလံုးသြင္း ႐ႈမွတ္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ သူ႔မွာ မဂၢသစၥာ ဉာဏ္ေတြ ေပၚလာတဲ့အတြက္ စူဠေသာတာပန္လို႔ ေခၚရတယ္၊ ျဖစ္ပ်က္အနိစၥလကၡဏာ ႐ႈပြားေနတာဟာ မဂၢသစၥာပဲ။
စူဠေသာတာပန္ဟာ ႐ုပ္နာမ္တို႔ ဒုကၡသစၥာကိုျမင္တယ္၊ ႐ုပ္နာမ္တို႔ျဖစ္ေၾကာင္း သမုဒၵယသစၥာကိုလည္း ျမင္တယ္၊ နိဗၺာန္ကိုလည္း အႏုမာန ေမွ်ာ္မွန္းဉာဏ္နဲ႔ သိတယ္၊ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ ဆိုတဲ့ မဂၢင္ဉာဏ္မွာလည္း သူ႔မွာရွိတယ္၊ အဲဒီ သစၥာေလးပါး အသိရိွေနတဲ့ သစၥဉာဏ္ရွိေနတဲ့သူဟာ အပါယ္မက် ေကာင္းဘူးတဲ့၊ ကဲ…ရွင္းရဲ႕လား၊ အဲဒါ စူဠေသာတာပန္ ျဖစ္တာပဲ။
ပညာမဂၢင္ သစၥဉာဏ္ ရရွိသိျမင္ထားဖို႔ဟာ အေရးတႀကီးလိုတာ ခုမွပဲ ရွင္းေတာ့တယ္၊ တိုတုိတိတိနဲ႔ ေက်းဇူးရွိလွပါတယ္ ္။
http://www.dhammaweb.net/dhammadb/view.php?id=27
http://www.dhammaweb.net/dhammadb/view.php?id=26
http://www.dhammaweb.net/dhammadb/view.php?id=25

No comments: